torsdag 8 maj 2014

FUDGE FRÅN MRS CURLIE´S

Jag var på Choklad- & lakritsfestivalen i Göteborg för drygt en månad sedan. Min tanke var inte att hitta nya leverantörer utan mer för att säga hej till två av de leverantörer jag redan har. Ja, och för att få äta massa godsaker så klart!

Men händer det så händer det, och vips så hade jag en ny leverantör. Fudge är ju så gott så det var inte mycket att fundera på. Butikens nyaste godisleverantör är alltså Mrs Curlie´s. Ni kanske känner igen namnet från Lisebergs julmarknad, där de stått under flera år. I helgen står de på plats på Liseberg Trädgårdsdagar.

Mrs Curlie´s fudge är gjord av rena produkter, gräddmjölk, smör och socker. Fudgen färgas med hjälp av naturliga ämnen, rödbetor sätter till exempel färg på jordgubbsfudgen. Fudgen tillverkas i fudgens hemland England, men smaksättningarna kommer från Frillesås.

Jag begav mig en måndagskväll för några veckor upp till Idala för lite provsmak. Eller lite och lite... Mycket provsmak! Fick smaka mig igenom hela sortimentet. Inte lätt att välja kan jag säga. Kan säga att alla sorter var goda. Jag valde i alla fall ut ett gäng som fick följa med mig hem direkt och dessa kan ni nu hitta i butiken.





´


Mrs Curlie´s hade inte bara Fudge, utan även Marshmallows. Och vilka Marshmallows sedan, mmmm!
Jag köpte tre olika sorter, två naturella doppade i belgisk choklad och toppade med kokosflingor och torkade röda bär. Den tredje innehåller en klick kolasås som ligger väl gömd under den belgiska chokladen. Galet goda med andra ord!






När jag ordnade en bloggträff i Falkenberg för ett par veckor, sedan hade vi en fudgeprovning. Den uppskattades verkligen av mina bloggvänner. Med lite bubbel i glaset och en bit fudge i munnen är det svårt att inte le.



//Malin






2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade in hit av en slump. Det var när jag googlade bilder på ett vinglas från Greengate, Lace, som jag såg att flera av GG bilderna var från Annies stuga.
    Och det var så kul att hamna här! Jag kände igen mej i så mycket! Och nu har jag läst, och läst...tillbaks till början av juli 2013! :o)
    Jag drömde oxå om en egen butik i många år, och vi startade upp den 28 april 2012 - så vi firade 2 år förra helgen! Och du startade kring ett halvår senare, förstod jag. Jag har oxå min butik hemma, även om jag inte har ett sådant litet fint hus som du, utan vi har renoverat en del av vårt stoora garage. Och jag förstod att du arbetar, och driver din affär lite "vid sidan om" - liksom jag.
    Ja, det var jätteroligt att läsa! Kände så väl igen men när du skriver om din "vånda" när du skulle lägga Greengate beställningen! Hahaha!! Jag var precis likadan, och så är det egentligen fortfarande - inför varje ny säsong! Jag kryssar och kryssar...ändrar och har mej! Det är ju så himla fint allting!! Supersvårt att välja ut go´bitarna!
    Ser att vi har även många leverantörer som är samma, och en hel del samma grejer förstås. Vi har oxå Greengate, Ib Laursen, Klinta, Strömshaga, Affari...+ en del andra.
    Jag är nog tyvärr inte riktigt lika flitig med att blogga som du, men det är mest tiden som inte räcker till! Vi försöker vara så flitiga vi kan på facebook, men samtidigt vill vi ju inte trötta ut våra "gillare"...inte helt enkelt det där.

    Roligt att titta in hos dej!
    Lycka till med Annies stuga!!!

    Många hälsningar
    Jessica
    Butik Älva

    SvaraRadera
  2. Jag igen.
    Glömde ju...lite lustigt är att vi båda valt att ha en favvistapet som bakgrund till bloggen. Jag har vår kökstapet i vår butiksblogg! :)

    SvaraRadera