lördag 23 mars 2013

KONSTHANTVERK AV LINDA QVARFORD



De här underbara påskäggen, hjärtböckerna och kransarna har min kompis Linda Qvarford gjort. Hon har använt gamla böcker och sedan vikt, flätat, snurrat och pysslat ihop de här konstverken. För riktiga konstverk är vad det är. 

Linda har också virkat de bakverk jag säljer i butiken och i vintras sålde jag tomtar hon virkat. Hur man kan vara så begåvad och pysslig som hon har jag svårt att förstå. 








I dag har butiken öppet till klockan 15.00. Välkomna in på vårshopping och fika. Jag bjuder i dag på saftig päron- och ingefärskaka i butiken. 





//Malin


2 kommentarer:

  1. Visst är det riktigt konstverk! Jättekul med kreativitet! Ha en riktigt go dag!

    SvaraRadera
  2. Fantastiska saker! Jag har så svårt att förstå hur någon orkar virka... Papper är ju min grej - där kan jag pyssla hur mycket som helst. Men tyg och garn gör mig bara nervös. Kanske har det med mina syslöjdsfröknar att göra. De var allvarligt talat rätt knepiga, alla tre. Tröjan jag stickade i tonåren var ingen höjdare och den ger mig rysningar fortfarande, bara jag tänker på den...
    Kram tilll dig!

    SvaraRadera